شاه پرک






پس از بیست سال ...

‌معرفی‌ها برای خوانشِ کتابِ «پس از بیست سال» اثر: «سلمان کدیور»، بارها توجهم را جلب کرده بود تا این که دل به دریا زدم و ابتدایِ بهار ۱۴۰۱ از فروشگاه‌ اینترنتی کتاب؛ تهیه‌اش کردم.

‌پس از بیست سال، رمانی‌ست بسیار زیبا، پرمحتوا و البته بلند که حوادثِ تاریخی صدر اسلام [از دوران امام علی(علیه‌السلام) تا حادثه عاشورا]، را در دلِ یک داستان عاشقانه؛ بصورت هنرمندانه و به بهترین شکل به نمایش می‌گذارد.

 متن کتاب بسیار روان است و داستان گیرایی دارد و فلش‌بک‌های جالب‌اش، به جذابیت‌های کتاب اضافه می‌کند.

رمانی که به هیچ عنوان خسته کننده نیست و تاثیرگذار، عبرت‌آموز، و مستند است.

‌‌

از حجم کتاب (۷۵۰ صفحه) نترسید، چرا که کافی‌ست شروع به خواندن‌ش کنید، با قلم تصویرساز و توانای نویسنده، چنان در بطن تاریخ و حوادث‌ش سیر خواهید کرد که قول می‌دهم دلتان نیایید کتاب را زمین بگذارید.

 

یکی از بهترین اتفاق‌های بهار ۱۴۰۱ برایِ من، خوانشِ این کتابِ پرکشش و جذاب بود.

موضوعات: رنگ آمیزی های شاه پرک  لینک ثابت
[چهارشنبه 1401-04-01] [ 02:14:00 ق.ظ ]

آشتی با مداد رنگی‌ها ...

با اینکه برنامه اولیه‌ام، روزانه یک رنگ‌آمیزی بود ولی دیدم وقت زیادی از من می‌برد بنابراین تغییرش دادم به ماهی یک رنگ‌آمیزی.
باور نمی‌کردم، حوصله‌ی رنگ آمیزی دوم را داشته باشم.
اما برای اینکه به خودم ثابت کنم چقدر به برنامه‌ام پای‌بندم، در شبی از شب‌های فروردین ماه، شروع کردم.
برایم جذابیت داشت، جادوی رنگ‌ها اسیرم می‌کرد، مرا به دنبال خود می‌کشید،…
وقتی کار تمام شد و سرم را بالا آوردم، دیدم نزدیکِ ۲ ساعت بی وقفه مشغول رنگ آمیزی بودم.
هر‌چند شاید مانند کتابخوانی، ره‌آورد قابل ذکری نداشته باشد ولی برایم لذت بخش بود و حسِ آشتی با مداد رنگی‌ها به سراغم آمد.
و استراحتی بود برای رهایی از کشمکش‌ و هیاهوی این روزها.

ادامه »

موضوعات: شاه پرک نوشت, رنگ آمیزی های شاه پرک  لینک ثابت
[جمعه 1399-02-05] [ 07:58:00 ق.ظ ]

رنگ آمیزی ...

 از آنجایی که یادم میاد، رابطه‌ی خوبی با نقاشی و رنگ‌آمیزی نداشتم، نقاشی‌های دوران مدرسه‌ام را گاه دوستانم در مدرسه و گاه خاله‌ام در خانه می‌کشید. بخاطر شاگرد اول بودن در کلاس؛ معلمان، از این همکاری تغافل می‌کردند و نمره‌ی کامل می‌دادند. هر چند از دیدن نقاشی‌ها و رنگ‌آمیزی‌ها لذت می‌بردم ولی در خود، توانایی انجامش را نمی‌دیدم. مدتها بود، در مورد هنر درمانی شنیده و خوانده بودم و درصدد بودم، خودم را بیازمایم. این تعطیلات بالاجبار کرونایی باعث شد، چندین برگه ی رنگ‌آمیزی مخصوص بزرگسالان، چاپ کنم تا هر روز یک صفحه را رنگ کنم ولی چشمتان روز بد نبیند، مرا چه به این‌کارها؟ در نهایت توانستم در طی دو هفته، فقط یک صفحه را رنگ بزنم. چرا که برایم انتخاب رنگ، نحوه رنگ زدن، … آسان نبود، هرچند شیرینی خاصی برایم به ارمغان آورد. تجربه اولم بدین شکل درآمد. 

 

ادامه »

موضوعات: شاه پرک نوشت, رنگ آمیزی های شاه پرک  لینک ثابت
[پنجشنبه 1398-12-29] [ 06:17:00 ب.ظ ]